https://www.conference.iramot.ir/wp-content/uploads/2021/11/دکتر-پورمند-2-160x160.jpg

دکتر علی اصغر پورمند

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)

دکتر علی اصغر پورمند از سال 1387 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) است. وی دارای 40 سال سابقه مدیریت پروژه‌های بزرگ صنایع معدنی و دارای مدرک دکترای مدیریت کسب و کار از سازمان مدیریت صنعتی است. از جمله سوابق اجرایی ایشان می توان به مدیرعاملی شرکت ملی صنایع مس ایران و همچنین مدیر عاملی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اشاره نمود.

میدکو در سال 1386 بنیان نهاده شد و تا امروز معادل 5.5 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری شده است. میدکو با سرعتی مثال‌زدنی و با اتکا به سبک مدیریت متفاوت، توانست با ساخت و راه‌اندازی 12 مجتمع بزرگ صنعتی در قالب 35 کارخانه در حوزه فولاد، مس، فروسیلیس، زغال سنگ و آهک و دولومیت به یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور تبدیل شود. صادرات محصولات میدکو در سال جاری از 240 میلیون دلار فراتر رفته است. ارزش میدکو در تابلو  بورس 280 هزار میلیارد تومان  است که جزء 3 شرکت برتر بورسی محسوب می شود. هم اکنون حدود 20 هزار نفر در شرکتهای تولیدی و پروژه های میدکو مشغول به کار هستند و تعداد سهامداران مستقیم و غیر مستقیم میدکو، یک و نیم میلیون نفر است.

عنوان سخنرانی

ثروت‌آفرینی از طریق ایجاد بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مقیاس؛ تجربه میدکو


هدف سخنرانی



مباحث مورد بررسی در این کارگاه



ثبت نام در کنفرانس

مشاهده دیگر سخنران‌ها

Get in touch with us…

+982188615889

Secretariat of the International Conference on Management of Technology and Innovation

فراخوان جایزه پُل سوم

1400-07-13 0
-پل-1200x394.jpg

آزمایشگاه سیاستی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با همکاری انجمن مدیریت فناوری و نوآوری و دبیرخانه کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری برگزار می‌کند:

فراخوان جایزه پُل سوم:

موردنگاری تجارب منحصربه‌فرد در حوزه سیاست‌گذاری و مدیریت فناوری

دبیرخانه جایزه پُل مستقر در آزمایشگاه سیاستی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، این رویداد را با هدف کاهش شکاف میان مطالعات نظری و مسائل روز حوزه علم، فناوری و نوآوری برگزار می‌کند. در سومین دوره از این رقابت‌ها، به بهانه برگزاری پانزدهمین کنفرانس ملی و یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری، هدف احصای موارد شایسته مستندسازی و درس‌آموزی و همچنین شناسایی تیم‌هایی است که با تسلط بر تفاوت‌های نگارش مقالات علمی و موردنگاری‌، بهترین موردنگاری‌های تجارب منحصربه‌فرد در حوزه سیاست‌گذاری و مدیریت فناوری این دوره از کنفرانس را تدوین کرده باشند.

۱- موضوع اصلی چیست؟

موردنگاری‌های یک پدیده، از اثرگذارترین انواع گزارش‌های تحلیلی محسوب می‌شوند که هم برای بدنه دست‌اندرکار موضوع و هم جامعه علمی حائز اطلاعات ارزشمندی هستند و به هر دو طرف چشم‌انداز مناسبی از شرایط آن پدیده ارائه می‌دهند.

برای دومین سال متوالی، کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری در کنار پذیرش مقالات علمی، از موردنگاری‌های سطح سیاست‌گذاری یا بنگاه در حوزه فناوری استقبال کرده است. با این حال مسئله اصلی در اینجا عدم ایجاد تمایز کافی میان موردنگاری‌ها و مقالات علمی بوده و عمده گزارش‌های آماده شده در سال گذشته از لحاظ ساختار، به مقالات شبیه بوده‌اند.

بر این اساس و با توجه به رسالت جایزه پُل که تلاش برای کاهش شکاف میان نظریه و عمل است، آزمایشگاه سیاستی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با هدف ترویج فرهنگ موردنگاری در این دوره و در حاشیه کنفرانس IRAMOT2021 از بهترین موردنگاری‌هایی که به بهترین شکل به ساختار یک موردنگاری استاندارد وفادار باشند، تجلیل خواهد کرد.

۲- منظور از موردنگاری چیست؟

بنا بر تعریف، مورد عبارت از موقعیت یا تجربه‌ای چالش‌برانگیز، مهم، پیچیده و متفاوت در یک سازمان واقعی است که ممکن است دربرگیرنده راهکار به کار گرفته شده برای حل آن پیچیدگی و یا مدیریت آن چالش نیز باشد. موردها به طور کلی می‌توانند متمرکز بر یک تصمیم و یا توصیفی-تحلیلی باشند. طبیعتا موارد متمرکز بر تصمیمات مرجح بوده؛ ولی اگر موردی دربرگیرنده یک تصمیم عملیاتی نباشد، حتما باید بتواند شکاف خاصی را در ادبیات هدف‌گیری نموده و با روایت آن مورد، زمینه پر شدن آن شکاف را فراهم آورد. بر اساس توصیفات قید شده در بالا، موارد تکراری که در مقاله یا کتاب دیگری چاپ شده باشند، مورد قبول نخواهند بود. همچنین مواردی که به کلی خیالی بوده و یا در ذهن نویسنده به شکل ترکیبی از چند واقعیت جدا از هم گرد هم آمده باشند، پذیرفته نخواهند شد.

موردنگاری بر این اساس فرآیند مستندسازی و تحلیل این موقعیت‌ها و نیز تجربه مدیران و کارشناسان در مواجهه با این موقعیت‌ها، با تکیه بر یک پژوهش اصیل و استفاده از منابع پژوهشی دست اول (و در صورت نیاز تکمیل با پژوهش در منابع دست دوم) است. مراد از منابع پژوهشی دست اول، مصاحبه با مدیران و کارشناسان مرتبط با مورد و ثبت و تحلیل تجربه آنها است و مراد از منابع پژوهشی دست دوم، اسناد و مدارک، محتوای کتب و مجلات و روزنامه‌ها و وبگاه‌ها و نظایر آنها است که در صورت لزوم می‌توانند مکمل منابع دست اول باشند. مواردی که صرفا مبتنی بر منابع اطلاعاتی دست دوم تهیه شده باشند، به طور استثنایی و خاص مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

دبیرخانه کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری برای استانداردسازی موردنگاری‌ها، یک راهنمای موردنگاری در حوزه مدیریت فناوری و نوآوری تدوین کرده که ملاک ارزیابی جایزه پُل برای انتخاب برندگان، کیفیت آثار ارسالی بر اساس همین راهنما است. برای دانلود این راهنما اینجا کلیک کنید.

3- چه جوایزی در نظر گرفته شده است؟

آثار در دو مرحله مورد داوری قرار می‌گیرند که در مرحله اول داوران بدون حضور صاحبان اثر و در مرحله نهایی پس از ارائه نویسندگان به بررسی آثار می‌پردازند. در صورتی که موردنگاری‌هایی با حداقل کیفیت قابل قبول دریافت، داوری و انتخاب شوند، برندگان، جوایز نقدی به ارزش زیر دریافت خواهند کرد:

موردنگاری اول: 8 میلیون تومان

موردنگاری دوم: 6 میلیون تومان

موردنگاری سوم: 4 میلیون تومان

ضمنا تمامی طرح‌هایی که به مرحله نهایی راه پیدا کنند، گواهی پذیرش دریافت خواهند کرد و آثار نهایی در وبسایت آزمایشگاه سیاستی منتشر خواهند شد.

4- اهداف این جایزه چیست؟

اهداف برگزاری سومین دوره این رقابت عبارت است از:

  • ترویج فرهنگ موردنگاری
  • مستندسازی و ثبت تاریخی تجارب ممتاز و برجسته و منحصربه‌فرد کشور در حوزه سیاست و مدیریت فناوری
  • ایجاد پیوند میان پژوهش و عمل در ساحت علم، فناوری و نوآوری
  • استفاده از خرد جمعی برای حل مسائل واقعی حوزه علم، فناوری و نوآوری
  • طرح مسائل اصلی علم، فناوری و نوآوری در جامعه ذی‌ربط به این حوزه
  • شناسایی افراد یا تیم‌های مستعد

5- فرآیند جایزه چگونه است؟

  • مرحله اول: تدوین و ارسال موردنگاری‌ها به همراه رزومه نویسنده (ها) به آدرس پست الکترونیک iramot2021@gmail.com و pl@nrisp.ac.ir نهایتا تا 10 آبان‌ماه ۱۴۰۰
  • مرحله دوم: بررسی آثار دریافتی در کارگروه علمی رویداد و ارزیابی آثار بر اساس میزان وفاداری به ساختار اعلام شده (هفته اول آذرماه ۱۴۰۰)
  • مرحله سوم: ارائه تحلیل‌های منتخب و داوری نهایی آثار (در اختتامیه کنفرانس IRAMOT2021)
  • مرحله چهارم: انتخاب آثار برنده، اهدای جوایز و انتشار تحلیل‌های برتر (نیمه دوم آذرماه ۱۴۰۰)

6- چگونه در رقابت شرکت کنیم؟

  • تمام موردنگاران می‌بایست موارد مستند شده را حداکثر تا تاریخ 10 آبان‌ماه 1400 در دو نسخه (یکی حاوی نام و نام خانوادگی نویسندگان و یکی بدون نام) در قالب فایل متن (Word) به همراه رزومه به آدرس پست الکترونیک iramot2021@gmail.com و pl@nrisp.ac.ir ارسال فرمایند
  • در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام می‌توانید در روزهای اداری با شماره 88615889، (واتساپ) 09028241429 یا آدرس پست الکترونیک iramot2021@gmail.com و pl@nrisp.ac.ir طرح موضوع بفرمایید.

 

 


ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند